Kaksi tapaa taistella pahanhajuisia jalkoja vastaan

Hiki itsessään ei ole syy pahan hajuisiin jalkoihin, vaan bakteerit. Hien aiheuttama kosteus sukissa ja kengissä luo ihanteellisen ympäristön kasvaville bakteereille. Bakteerit kaksinkertaistuvat 20 minuutin välein huoneen lämmössä, joten lämmin, pimeä ja kostea paikka, kuten kengät, mahdollistaa bakteerien hallitsemattoman lisääntymisen.

Lue lisää >>


Kynsisieni

Kynsisieni eli kynsisilsa on silsasienen aiheuttama tulehdus, jota esiintyy käytännössä keski-ikäisillä ja vanhuksilla, sen yleisyys lisääntyy ikääntymisen myötä.

Lue lisää >>


Talven kuivattama iho

Kuivan jalan iho känsistyy herkemmin kuin normaali, joustava iho. Ihon kimmoisuus paranee ja kuivumishaitat poistuvat, kun jalkojen ihoa muistetaan kosteuttaa riittävän usein.

Lue lisää >>


Syksyn hoitovinkit

Tuntuvatko jalkasi kesän jälkeen raskaille ja väsyneille? Ei hätää, tämä johtuu elimistösi luonnollisesta reaktiosta lämpöön. Elimistösi pyrkii viilentämään kehoasi laajentamalla verisuonia, jolloin kehosi nestevolyymi kasvaa ja kerää turvotusta. Diabeetikon hopeasukat soveltuvat nimestään huolimatta kaikille väsyneistä ja raskaista jaloista kärsiville. Sen parhaat mahdolliset materiaalit sekä saumattomaksi kudottu kangas tarjoavat jaloillesi maksimaalisen mukavuuden. Sisäänkudotulla hopeakuidulla on antiseptinen sekä…

Lue lisää >>


Lenkkeilijä, huolehdi jaloistasi

Ulkona liikkuminen tekee hyvää niin keholle kuin mielellekin, mutta tuo samalla omat haasteensa jalkojen hyvinvoinnille. Kesän jälkeen moni palaa takaisin arkisiin rutiineihinsa ja aloittaa säännöllisen lenkkeilyn. Aktiiviliikkujan kannattaa suunnata huomiota jalkoihinsa, sillä runsas liikunta voi aiheuttaa vaivoja erityisesti kovaan rasitukseen tottumattomille jaloille. Vinkeillämme vältät lenkkeilijän tavalliset sudenkuopat ja nautit liikunnasta ilman jalkaongelmia! Hyvät kengät kaiken…

Lue lisää >>